My bestfriend is my boyfriend.

Assalamualaikum.

"Between men and women there is no friendship possible. 
There is passion, enmity, worship, love, but no friendship." 

        When i first read this quote i was like 'nampak beno nipunye'.yelah,apa kejadah perempuan tak boleh nak kawan dengan lelaki kan?tak kan asyik nak berkawan dengan kawan sejenis je kot.it's boringgg..Aku pun ada je berkawan baik dengan lelaki dan juga kawan perempuan..Tapi tapi,tak pernah pulak aku nak jatuh cinta dengan dorg, sebab bagi aku 'my friends will never be my boyfriend'..yeah,sekali kau berkawan dengan seseorang yang berlainan gender ni,korg mesti tak nak fall in love with them, sebab nanti rasa macam lain sangat.jadi untuk menolak quote ni,aku telah merajinkan diri dengan google any facts yang boleh sangkal benda ni.and again quote ni menang aku kalah.damn it.
Friendship=bestfriend
girl+boy=love
love=friendship=impossible.

        Jadi konklusinya, perempuan dengan lelaki sukar untuk menjadi kawan baik tanpa ada perasaan cinta tu.Mungkin boleh bagi perempuan tapi tidak bagi lelaki.Why?sebab perempuan kan supercool,pandai jaga perasaan supaya tak jatuh cinta dengan mudah.hikhik(aku benci gelak begini, -_-).Tadi aku ada singgah satu blog seorang lelaki ni dia cakap 'lelaki tak akan mendekati seorang perempuan kalau tak ada perasaan'.Kalau dah lelaki yang cakap macam ni,aku rasa betul lar kot.tapi still persaan tu pelbagai jenis kan?=)



         Tapi bagi aku setiap manusia samaada lelaki atau perempuan adalah berbeza sama sekali.totally different.Mungkin ada di antara kita yang boleh berkawan baik dengan orang berlainan jantina tanpa ada sebarang perasaan sebabnya "we can only be best friend,not more that that".Tapi kalau lelaki, 'adik angkat' pun boleh jadi awek, apatah lagi kawan baik kan??And tadi aku bukak blog Mr.K dia cakap once kawan baik ni jatuh cinta,it's gonna be awesomeeee,tapi bila dah putus you and your bestfriend gonna be completely stranger..Aku tak tau sama ada ni betul atau tak,tapi apa kata kalau korang cuba? ;D


         Apa-apa pun 'love is blind,until you open your eyes'.Orang yang mengalami masalah buta cinta ni selalunya bercinta kerana nafsu.Dan bila korang  bercinta kerana nafsu ni, your life gonna be upside down. Bagi aku,lelaki dengan perempuan still boleh kawan baik tanpa perasaan cinta tu.Nothing is impossible kan? Dah lar,aku pun tak faham apasal aku tulis pasal cinta-cinta ni,=D.Till then,salam everyone!

5 comments:

Anonymous said...

Thanks for the useful insight points.


www rachat credit ou forum Rachat De Credit

Anonymous said...

aku ada gak sorang kawan yg kapel dgn kawan baik ni.swweet lar gak.haha

scha al ahmad said...

yup2..!
pnh jgk dengaq..
sorg pmpn bleh je bkwan baek ngan sorang laki, tp tidak bg lelaki..
:)

kina_ackles said...

anon=bagus la klau bahagia.haha

scha=yea2,penah dengar jgk ayat tu =)

neslO_ais said...

hemm..pandangan masing2 kot..??
ey sy supercool jgak! :D hee.