Gagal sekali tidak bermakna gagal selamanya.

Assalamualaikum,


                 
                        Keputusan SPM dah pun diumumkan semalam.Dan aku pun tak tau nak cakap macam mana. someone tweeted this on twitter "i am grateful. at the same time i'm unsatisfied, saddened, stressed out, angry."macam ni lar yang aku dapat gambarkan perasaan aku.and yeah,aku bersyukur dengan apa yang aku dapat tapi pada masa yang sama aku tetap agak terkilan dan kecewa..

                       Semalam,masa sampai sekolah je,aku gembira.gembira bukan sebab result,tapi dapat jumpa kawan-kawan.dah 3 bulan lebih kot tak jumpa.Kemudian berkumpul dekat dewan.Dan cikgu umumkan nama pelajar-pelajar cemerlang untuk naik pentas.masa tu,hanya Allah jer tau perasaan aku macam mana.sedih,sebab tak jadi antara pelajar yang boleh naik pentas tu.KECEWA BHAI..UPSR dapat naik pentas begitu juga dengan PMR tapi SPM???kecewa di hati bertambah-tambah.



                         "Pelajar-pelajar lain boleh mendapatkan slip dekat guru kelas masing-masing".Masa cikgu cakap macam tu,sempat lagi aku suruh puan mama doakan.haha.-_- Masa dapat jer slip,aku terus nangis. "okay lar ni 7a,kenapa nangis".pujuk puan mama."kak long,tak suka result ni mama"..Seius,aku tak puas hati dengan apa yang aku dapat.Sebab secara total,aku hanya dapat 7A,1B+,1B,1C+.menci,menci,menci taww .. Aku sedih sangat sebab fizik aku C.Adakah sebab aku tak suka cikgu fizik ,jadi aku harus dapat C??haruskah nasib aku bergantung pada cikgu.haruskah?haruskaaaahhh??ahhhh,terover sudah.
                          
                        Dan aku lagi sedih bila orang cakap 'tahniah'..I don't deserve this word people,melainkan aku dapat straight A's..sedih woo bila result tak capai sasaran.sedih,kecewa,sedih,kecewa..Tapi sekarang ni aku bukan nak cakap pasal kesedihan.Semalam bila aku cakap dekat kawan aku yang aku sedih sebab result aku teruk,dia pergi marah aku balik..Kurang ajar betul.."sampai bila kau nak straight A's jer?dari sekolah rendah lagi kan?"perghh,sumpah tersentap dengan ayat mamat ni.tapi bila fikir-fikir balik,ada betul apa yang dia cakap.Mungkin rezeki aku  yang sebenar dekat tempat lain."kita bukan gagal,cuma kejayaan belum datang".





""''"It is on our failures that we base a new and different and better success."
             Jadi kepada Siti Nursakinah , Syafiqa Hayra dan Fathiah Syahira,anda bertiga jangan nak bersedih-sedih lagi ok.Mengikut firasat aku,kita sebenarnya tak dapat straight A's sebab 'A' yang sepatutnya kita dapat, telah di sedekahkan kepada orang lain.Jangan bersedih,sebab kita dapat pahala doe.HAHA.SPM is not the end of our life anyway.There are many roads to success.May Allah bless all of us.Salam! =)

aku benci exam.

9 comments:

syiraaaaaaaa said...

epy gn kikin je ? aku ? aku un dpt cket :(

syafiqa hayra said...

ehem , 1st time nama aku kena mentioned . kahkahkah . aku xde ah sedih sgt memandangkan bio aku dapat B . kahkah ! weh aku xsuka gak cikgu fizik doh . cikgu mat ngan admat pon tapi kimia ngan addmat lagi teruk dari fizik . tapi mat mode dpt lak A . tp addmat teruk . ehem . conclusionnya cikgu bio aku tak suka gak tapi bio aku okay . ahaha , apa aku merepek ? ok bai .

kina_razali said...

syira=kau gembira jer aku tgk.haha.okay2,aku dah letak nama kau tu.hha

epy=kau tayah nak merepek sangat.hah.dah kata,anak angkat pn.roslina kan?hha.

fizalinolie said...

Tahniah dari akak atas kejayaan yang diperolehi... Kekadang kita tidak puas dengan apa yang kita dapat. Namun, sedikit kegagalan itu adalah petunjuk yang Allah berikan kepada kita sebagai suatu pengajaran. Percayalah Allah tidak Zalim dgn hambaNya. Ada sesuatu yang kita boleh pelajari daripada kesilapan itu mungkin... Apa2 pun tahniah sekali lagi daripada akak, selamat berkenalan and have a nice day =)

CERITA SAYA :D said...

woah. congrats.
btw, u better than me :[
but sokay, Alhamdulillah :)

syiraaaaaaaa said...

kinot : bila masa aku happy ? cecite cecite . aku menangis mcm org gila tuh hape . ha :(

melle amir said...

ada banyak lagi peluang terbuka di mana mana, perlu banyak sabar , tawakal dan berusaha

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

sy juga menci exam!!!

kina_razali said...

fizalinolie=thanks yea,dan selamat berkenalan jgk =)

cerita saya=thanks jgk and maybe a congrats too?=D

syira=yelarh2.kita dapat pahala kan bgi sedekah??haha

melle=thanks utk nasihat tu yoo =D

AFA=saya pun mencik exam.haha.gedik gila benci dieja jadi menci.=D