malam sabtu dan malam dangdut.

Assalamualaikum,


                  Semalam hari sabtu dan hari ini hari ahad dan esok pula hari isnin..Ini larh contoh mukadimmah orang yang dah lost idea okay.hahahaha.okay fine,tak lawak pun. -_-..untuk entri kali ni,sumpah boring,sebab aku cuma nak cerita tentang apa yang aku buated semalam.(buated sebab pasten)haha.

                Semenjak dua menjak aku habis sekolah ni,kebanyakkan masa aku adalah di rumah.Selain mengasah bakat untuk menjadi isteri mithali tanpa diduga aku telah menambahkan lagi kemahiran memasakku.tapi sekarang ni,kenapa ayat aku dah macam gampang haaa?=D,okay,sebenarnya sejak aku duduk rumah ni,aku telah belajar memasak yeah.bukan menanak nasi,mahupun goreng telur mahupun rebus maggi ok.apa korang ingat itu je ke yang aku tahu buat,dulu mungkin larh,sekarang chef wan pun kalah kot.haha.fine itu tipu,untuk dua,tiga bulan aku duduk rumah ni,aku dah boleh buat CHOCOLATE CHIP, CHEESE TART,CHEESY MACARONI,BUTTER CAKE,CHICKEN PIE...kira macam makanan orang putih je lar,apa jadah masak gulai tempoyak,gulai lemak ikan patin semua tu kan???euwww,sangat tak kool larh kan.kahkahkah,dah terover pulak bebeh =D.
           
               Disebabkan aku  ni merupakan jiran yang baik lagi pemurah,setiap kali aku baked something jer, mesti aku bagi jiran-jiran rasa.dan oleh sebab air tangan yang aku masak tu gilaaaa umpphh,haha,ni dah kira masuk bakul angkat sendiri ni.Aku cuma nak cakap yang aku dah dapat ORDER weyh.order itu tempahan. yeah,aku dah dapat tempahan untuk benda-benda makanan yang aku list kat atas ni.semalam aku buat chocolate chip hari ni pulak aku buat cheese tart dan esok hari cheesy macaroni.terharu gila dapat order.sob sob.haha.sebenarnya itu je aku nak cakap.kan aku dah cakap boring siapa suruh baca.haha.siapa nak order boleh reach me through twitter or fesbuk okay.

             Semalam lepas aku buat chocolate chip tu,puan mama ajak aku keluar bersama jiran-jiran, sebabnya semalam geng incik-incik ayah keluar pergi fishing dekat perak sana.jadi ktorg pun malam semalam pergilah dinner dekat  'restoran le chateau de puah'.why the hell larh nama resotran macam tue,aku pun tak tahu.tapi perghh,makanan kat situ semua sedap-sedap.Nah ni aku hidangkan korang gambar makanan je,gambar je sebab makanan tue dah jadi SHITTT.hahaha

 calamari

 salad chateau

 Taliban bread

 spaghetti carbonara


 sizzling steak

 dim sum

fried  mee hon

nasi arab

 lamb chop

 dessert,oreo cake

 makcik-makcik

 kanak-kanak gedik.haha



 makan tak baik cakap.haha

the only boy that night


               Selepas sesi buncit membuncitkan perut dan memandangkan malam masih muda kami si anak-anak pun mengajak lar puan mama masing-masing untuk pergi melalak which is karaoke.sesi pujuk memujuk emak masing-masing  memakan masa 20 minit.cehh,penat betul tau nak main tarik tali dengan dia orang nie.tapi akhirnya kitorang tiga keluarga pergilah 'superstar karoke' kat wangsa walk mall.sesi melalak dan meraung tamat tepat pada pukul DUA PAGI.disebabkan masih tidak mengantuk lagi , kami bercadang untuk pergi dangdut pulak.dangdut okay, tetapi dalam mimpi masing-masing lar.kahkahkah.dah lar,nak sambung tengok Junior Masterchef.=)



ceyh ceyh,muka semua nak feeling2.hha

8 comments:

Anonymous said...

walarr sedap giler mknan mknan nieee =D

amzar said...

sporting gler ur mom,kalau mom i,jgn harap,hahah

Arenyss said...

mak aih..terliur tgk kek tu..huwaa..rindu makan kek..;(

kina_razali said...

anon=yeah sedap gile.haha

amzar=kadang2 jer dia sporting.hehe

arenyss=secret recipes kan ada? ;D

::ienafazlyna:: said...

huwaa...sedap2..lapar la

♥♥ beLL ♥♥ said...

hunny :) bell jalan jalan dan follow ;D

CikAdilaMata4 (--O__O--) said...

wahhhh....

Muhammad hamizan bin yusof said...

alorrrr...laparnyeeee..huhu