Kadang-kadang ianya begitu dan begini

Assalamualaikum,



                      Aku masih lagi dan juga sedang menjalani hidup ini..Hidup yang aku sendiri tak tahu akan menghala atau menuju kemana..Aku cuma dapat berharap dan memimpinnya kearah jalan yang cerah.YA CERAH,,supaya tidaklah ia masuk kejalan yang gelap lagi jahanam.

Aku saja menukar corak penulisan aku untuk kali ni,lebih variasi lebih menarik.ye ke?

                      Semakin lama aku berpijak dekat bumi ni,semakin lama aku dipinjamkan oleh-Nya dengan pelbagai nikmat hidup dan semakin aku peka dengan  keadaan sekililing dan 'semakin' itulah yang membuatkan aku sedar.YA sedar tentang kawan itu adalah bullshit.BULLSHIT FAHAM?tapi seperti yang aku kata itu kawan bukan sahabat.

                       Aku pernah ada kawan.."kawan itu AMAZING bebeh"..euww,zaman kanak-kanak boleh larh kalau kau kata amazing.sekarang?tidak.

tidak lagi sebab sekarang aku sudah mampu....

Melihat bahawa kawan itu hanya baik bila kau 'suapkan' mereka sesuatu.
Mendengar yang bunyi azan jauh lebih merdu dari mereka yang membawa
khabar dari si polan tu dan si polan ini.
Memerhati gelagat manusia yang berasakan diri mereka 'cool total' gamaknya.
Menghayati kata-kata nista lagi dusta dari kalian dan kalian yang lain.



                       Hidup kadang-kadang tak adil.tak fair.berat sebelah kiri.berat sebelah kanan.ahh lantaklar, bagi aku kadang-kadang ianya memang begitu dan begini.shit,ayat aku dah macam gampang bila dibaca kembali.haha.tapi tak apa,bukan selalu aku nak jadik sarkastik,cuma kali ni je.

                       Mesti anda-anda yang tiba-tiba terbaca entry ni tidak faham apa yang aku katakan.huh.tak mengapa.semperna bulan febuary ni..bulan loving-loving ni.bulan buat anak ni.bulan orang comolot ni.ataupun bulan yang lebih dikenali sebagai "Hari Kekasih" aku cuma nak ucapkan "selamat menyambutnya dengan hati yang girang yeah".ehh jap ini sebenarnya satu perlian, bukan pujian okay.bagi aku hari kekasih itu sangat sucks lagi bullshit.

aku tulis bulan febuari sebagai febuary eh???cehh,dah macam budak-budak
yang bajet cool di pavi je.kahkahkah

                       Kadang-kadang bertulis dengan cara begini membuatkan aku lebih selesa.selesa dengan apa yang hendak aku sampaikan.bukan berkaitan dengan hari kekasih itu tetapi yang diatas.Tidak terlalu menunding kearah 'mereka-mereka' tu.SELESA.

                     Pukul sembilan malam tadi,aku dapat panggilan kecemasan dari kampung.sepupuku baru saja kembali ke rahmatullah kerana kemalangan.i just like what 'umur baru 20an dah tak ada'.Aku agak terkejut jugak dan kesian.kesian sebab anak dia masih setahun lebih.kecik lagi dah jadi yatim piatu.Dan ini sangat membuatkan aku sedar bahawa ajal seseorang tu tak kira muda ataupun tua.Takziah buat keluarga arwah.





5 comments:

Mya Amira said...

Takziah...

nur aisya humaira said...

Assalam Kina..
1st time datg cni...awak novelis ehh???macam ade gaya penulis novel...:)

Betul awak cakap, semakin jauh kite berjalan @ merantau semakin sukar untuk kita temu seorang sahabat yg benar2 ikhlas menjdi sahabat kite...kan2??:)

Anonymous said...

sokong anda.
mendlm eh mksud. hehe

amar said...

life is always like that. ;D
entri yg menarik & takziah.

kina_razali said...

mya amira=thanks yea =)

nur aisya humaira= novelis?haha,tak la.just minat je dengan bahasa =D

anon=dalam ke?haha,mana ada.=)

amar=thanks yea =)