im the eldest

Assalamualaikum,


                       based on the title,korang dah sedia maklum bahawa aku adalah anak sulung dari 7 org adik beradik.what,ramai gila siblings?tett,salah.sebab anak kwn puan mama lagi ramai,15 org or something..kira puan mama kalah lar dalam bab anak ni..hha.actually,utk kali nie aku pun xder idea sngt nak ckp tentang apa.kalau nak ckp pasal bola,blog orang lain dah awal2 cop nak stori mori pasal nie,oleh sebab aku nie baik,xnak membosankan korang dgn tajuk yg sama,jdi aku nak cerita pasal kehidupan aku sbgi ank sulung selama 17 tahun.

                     sape yg anak sulung,sila sokong dgn apa yg aku nak tulis nie.=D.mesti ramai yg ckp ,jadi anak sulung  xbest mcm bullshit ape semua..tidak sama sekali.TIDAK.sebab bagi aku jadi anak sulung boleh bagi aku banyak kelebihan.okay,cuba korang bayangkan,bila lepas parents korang first time melalui malam pertama(inibukanbloglucah).apa diorang rasa?puas?haha..itu memanglah,tp selain perasaan puas tue jgk, mereka sebenarnya mengharapkan anak.yes ANAK..xcaya,cube tanya parents korang.=D..dan bagi aku, jd ank first sngt istimewa sebab bila doktor ckp "taniah puan anda mengandung",korang tgk jer drama melayu mesti ada punya =D.jd org yg paling gembira saat tu mestilah puan mama dan incik ayah..walaupun perkatan cliche drpd doktor ni akan diulang tayang hinga ke anak yg paling bongsu ,tetapi percayalah perasaannya tak sama apabila mendapat anak yg first.betul tak korang yg anak first?haha.anak nombor lain jgn sampuk.=D.puan mama dulu ada ckp,time tue aku ade konflik dgn incik ayah.normal larh bertekak anak beranak.puan mama ckp 'thu x dulu,bile mama lahirkan k.long,ayah jge ank die bgai menatang minyak yg penuh,nyamuk pun  takut'..tibe2 aku jdi sebak tpi still maintain kool larh.see,istimewa kan jdi anak first nie.=)

                  selain tue jgk,aku rasa ank first sngt best sebabnya,kebanyakan apa yg aku nak senang jer dapat.
kadang2 adik aku pun cemburu.kahkahkah padan muke korang..kalau time hari jadi,ktorg adk bradik selalunya tanpa segan silunya akan meminta hadiah drpd incik ayah.tapi selalunya aku akan mintak hadiah yg lagi mahal dri apa yg adik aku mintak.mana boleh aku tewas kat tgn adik2 aku..HAHA.kesian sama incik ayah.mcm tahun lepas ,time bulan 12 kot,masa dekat phuket,aku mintak sama incik ayah nak dslr canon,kononnya sbgi hadiah hari jadi utk aku,padahal birthday aku bulan 1.haha.tapi incik ayah tetap beli jgk.thanks daddy.masa beli camera tu,aku dgn incik ayah jer turun,lepas dah beli masuk kereta ,adik2 aku telah membuat muka bengang mereka.haha.sah mereka JEALOUS.kalau korang nak incik ayah sama puan mama korang beli apa yg korang nak,korang mstilah jdi anak sulung dan ditambah pula dgn kemahiran membodek dan memujuk.insyaAllah, akan berjaya. sebab aku dah lama praktikkannya.kahkahkah.


          mesti korang yg anak selain nombor 1 dah menyampah kan?tapi ade aku kisah.haha.okay2,jgn lar mala, waa cuma gulau2 jer.=D..bagi aku jd anak nombor brape pun ade keistimewaan masing2.,,kan kan kan?contohnya,kalau anak bongsu,selalunya lebih manja dan disayangi oleh kakak2 ngan abg2..mcm aku lar,aku syg gile kat adik aku yg bongsu even perangai dia teramat lar nakal,cipanzi pun boleh kalah kadang2. haha.sekian dari aku.thanks.=)



2 comments:

reza said...

aku sokong kau,sebab aku pun ank slng gak.haha.comel lar katun tu.hehe

Anonymous said...

mak lampir sangat
cool lar.haha.
aku bukan ank sulung
tp ada certain yg aku sokong.